Головна » Роз'яснення законодавства » Роз’яснення щодо деяких питань, пов’язаних з методикою розрахунку орендної плати за комунальне майно

Роз’яснення щодо деяких питань, пов’язаних з методикою розрахунку орендної плати за комунальне майно

Запит виконавчого комітету Криворізької міської ради від 15.09.2021 № 3/11/6768.

Питання: Чи може представницький орган місцевого самоврядування, керуючись Методикою розрахунку орендної плати за державне майно, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 630 «Деякі питання розрахунку орендної плати за державне майно» (далі – Методика № 630), встановлювати річну орендну плату у розмірі 1 гривня за оренду нерухомого комунального майна для закладів та установ освіти міста, які повністю фінансуються з місцевого бюджету територіальної громади ?

Відповідь:
Річна орендна плата за оренду державного нерухомого майна у розмірі 1 гривні встановлюється відповідно до пункту 13 Методики № 630, зокрема, органам державної влади, іншим бюджетним організаціям, закладам, установам, які повністю фінансуються з державного бюджету.
Тобто, якщо представницький орган місцевого самоврядування при визначенні розміру орендної плати буде керуватись Методикою № 630, це унеможливить встановлення річної орендної плати за оренду нерухомого майна у розмірі 1 гривні для закладів та установ, які повністю фінансуються з бюджету територіальної громади.

Детальна відповідь:

лист ФДМУ від 11.10.2021 № 10-16-23949.

Запит виконавчого комітету Костянтинівської міської ради від 20.07.2021 № УГЛ/112.

Запит Департаменту комунальної власності Одеської міської ради від 03.06.2021 № 043/2533.

Питання 1: Чи повинен орган місцевого самоврядування приймати нову власну методику розрахунку орендної плати за комунальне майно при вступі в дію нової державної методики?

Питання 2: Чи може орган місцевого самоврядування до затвердження нової методики для цілей визначення орендної плати під час передачі в оренду комунального майна користуватися Методикою № 630?

Відповіді:
Орган місцевого самоврядування не повинен обов’язково приймати нову власну методику розрахунку орендної плати за комунальне майно при вступі в дію нової методики для державного майна.
Відповідно до частини другої статті 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» у разі якщо представницький орган місцевого самоврядування не затвердив методику розрахунку орендної плати, застосовується методика, затверджена Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» для укладення договорів оренди комунального майна представницькі органи місцевого самоврядування мають право затвердити методику розрахунку орендної плати, а отже можуть самостійно затверджувати орендні ставки у разі передачі в оренду комунального майна.

Детальні відповіді:

лист ФДМУ від 26.07.2021 № 10-16-16955.лист ФДМУ від 26.07.2021 № 10-16-16954.

Запит Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області від 18.08.2021 № 02-32/1973.

Запит Мирноградської міської ради Донецької області від 08.09.2021 № 01-21/641.

Питання 3: Чи може орган місцевого самоврядування у власній методиці, встановлювати орендну ставку для договорів оренди відмінну в сторону зменшення від тої, що міститься в методиці для державного майна?
Питання 4: Чи може орган місцевого самоврядування у власній методиці визначити орендарів, які можуть отримувати в оренду комунальне майно на пільгових умовах?

Відповіді:
При розробці органом місцевого самоврядування власної методики не обов’язково брати за основу методику для державного майна. Територіальна громада, розроюляючи власну методику, може встановлювати орендні ставки, які відрізняються від орендних ставок для державного майна, як у бік зменшення та і у бік збільшення. Головне, щоб методика територіальної громади не суперечила положенням Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Порядку передачі в оренду державного та комунального майна та іншим положенням чинного законодавства.
Крім цього, орган місцевого самоврядування у своїй методиці може визначити власний перелік підприємств, установ, закладів та організацій, які можуть отримувати в оренду майно комунальної власності за 1 гривну в рік, за умови, що цей перелік не суперечить переліку потенцийних орендарів, визначних у статті 15 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
Таким чином, органи місцевого самоврядування наділені достатними повноваженнями щодо встановлення власних орендних ставок (відмінних від аналогічних за видом діяльності для державного майна) та окремих умов при передачі в оренду коммунального майна.

Детальні відповіді:

лист ФДМУ від 27.10.2021 № 10-16-25273.
лист ФДМУ від 07.10.2021 № 10-16-23652.

Роз'яснення законодавства
Попередній запис
Оренда в Харкові: оголошено аукціон з оренди групи нежитлових приміщень Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського
Наступний запис
Розділ 2 Аналітична довідка про роботу Фонду державного майна України та хід приватизації державного майна за 9 місяців 2021 року «Оренда державного майна»
Меню