ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ
засідання комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, у тому числі електронних аукціонів (далі – Комісія)
м. Київ 20 січня 2021 р.
Враховуючи наявність кворуму (5 чоловік), засідання Комісії відкрито для забезпечення можливості розгляду, обговорення та голосування по питаннях відповідно до порядку денного.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
- Розгляд скарг:
1.1. ТОВ «Діамед» від 17.12.2020.
- 2. Пішкова Л. І. від 18.12.2020.
- 3. КП «Аптечне об’єднання «Фармація» від 22.12.2020 № 01-338.
По питанню № 1:
- Щодо розгляду скарги ТОВ «Діамед» від 17.12.2020.
До Комісії надійшла скарга ТОВ «Діамед» від 17.12.2020 (далі – Скаржник 1) на дії Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Організатор 1) щодо аукціону UA-PS-2020-11-06-000004-3 на продовження договору оренди нежитлових приміщень загальною площею 28,0 кв. м, на 1 поверсі лікувального корпусу, що обліковується на балансі комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня № 9» для розміщення аптеки, що реалізує готові ліки (аптечний пункт) у лікувально-профілактичному закладі.
Зміст скарги:
- Станом на 13.12.2020 в системі був відсутній підписаний переможцем ТОВ «МК «Медікус» протокол аукціону всупереч пунктам 74, 77 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 (далі – Порядок). Протокол з’явився в системі 14.12.2020, підписаний переможцем 03.12.2020.
- В протоколі аукціону, затвердженому наказом Організатора 1 від 14.12.2020
№ 41-ПР, відсутня дата підпису оператора електронного майданчика «Е-тендер», а також відсутні підпис і печатка уповноваженої особи Організатора 1. - У наказі Організатора 1 від 14.12.2020 № 41-ПР про затвердження протоколу електронного аукціону зменшено суму авансового платежу для переможця аукціону з розміру 6 (шість) місячних орендних плат до 2 (двох).
Скаржник 1 вимагає скасувати наказ Організатора № 41-ПР від 14.12.2020 про затвердження протоколу електронного аукціону, заборонити проведення аукціону, зобов’язати Орендодавця продовжити договір чинному орендарю без проведення аукціону.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне.
Cкарга ТОВ «Діамед» стосовно аукціону UA-PS-2020-11-06-000004-3 щодо порушення Організатором 1 порядку організації, проведення електронного аукціону, розглядалася на засіданні Комісії 21.12.2020 та Комісією було прийнято рішення щодо скарги.
Оскільки Скаржником 1 зазначено нові обставини, скарга підлягає розгляду згідно з вимогами пункту 25 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020 № 647.
Згідно з протоколом електронного аукціону, сформованим 30.11.2020, переможцем визначено ТОВ «МК «Медікус» як учасника, який надав найбільшу цінову пропозицію.
На сторінці електронного аукціону Організатором 1 завантажено акт про відмову переможця аукціону підписувати договір оренди, а також додано до акта лист ТОВ «МК «Медікус» про причини відмови.
Пунктом 76 Порядку встановлено, що у випадку, коли переможець електронного аукціону відмовився від підписання протоколу про результати електронного аукціону або договору оренди чи не підписав такий протокол або договір у встановлені строки, орендодавець складає та завантажує відповідний акт в електронну торгову систему.
В електронній торговій системі автоматично формується новий протокол про результати електронного аукціону з визначенням переможцем електронного аукціону учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією.
15.01.2021 Організатором 1 завантажено новий протокол, згідно з яким переможцем аукціону є ТОВ «Бюджетна аптека».
Щодо змісту скарги зазначено:
Відповідно до пунктів 74 – 81 Порядку учасник аукціону, який надав найвищу цінову пропозицію, протягом трьох днів підписує протокол, сформований системою та направляє його на підпис оператору ЕТС, через якого такий учасник зробив цінову пропозицію.
В подальшому оператор ЕТС заповнює протокол на направляє його на затвердження організатору аукціону.
Згідно з пунктом 78 Порядку, протокол аукціону затверджує та оприлюднює орендодавець протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем його формування в електронній торговій системі.
Протокол електронного аукціону завантажено 14.12.2020 Організатором 1 у встановлений пунктом 78 Порядку строк.
Відсутність дати підписання на протоколі електронного аукціону оператором електронного майданчика «Е-тендер» не можна вважати таким, що вплинуло на результати аукціону.
Протокол аукціону був затверджений наказом Департаменту комунальної власності м. Києва від 14.12.2020 № 41-ПР. Зазначеним наказом не передбачено його підписання уповноваженими особами Департаменту комунальної власності м. Києва.
При цьому наказ Департаменту комунальної власності м. Києва від 14.12.2020
41-ПР не реалізований у зв’язку з відмовою ТОВ «МК «Медікус».
Зважаючи на викладене, не вбачається порушень Організатором 1 порядку організації, проведення електронного аукціону.
ВИРІШИЛИ:
- Встановити відсутність у діях Організатора 1 порушень порядку організації, проведення електронного аукціону.
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає
- 2. Щодо розгляду скарги ФОП Пішкова Людмила Іванівна.
До Комісії надійшла скарга ФОП Пішкової Людмили Іванівни від 18.12.2020 (далі – Скаржник 2) щодо порушення оператором електронного майданчика ПП «Тендер онлайн» порядку організації, проведення аукціону UA-PS-2020-11-23-000066-1 на право оренди нерухомого комунального майна – нежитлових приміщень, загальною площею 56,7 кв.м., які розташовані на 1-му поверсі консультативно-діагностичного центру (міської поліклініки) по вул. Грушевського,7-г в м. Коростень, Житомирської області.
Зміст скарги:
- Учасником аукціону ФОП Доненко Олександрою Вікторівною не подано копію паспорта громадянина України, що суперечить вимогам пункту 1 частини третьої статті 13 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (далі – Закон).
- Переможцем аукціону не подано заяву на участь в аукціоні, лише за 15 хвилин до початку аукціону завантажено витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), що є порушенням вимоги пункту 66 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 (далі – Порядок).
- Прийнято реєстраційний та гарантійний внески від ФОП Доненко О.В., які зараховані на банківський рахунок оператора ЕТС менше ніж за одну годину до закінчення кінцевого терміну подання заяв на участь в аукціоні, а саме після 19:00 (аукціон розпочався 20:00 годині 14.12.2020, а внески зараховані о 19:10 14.12.2020), що є порушенням вимоги абзацу п’ятого пункту 57 Порядку.
Скаржник 2 вимагає прийняти рішення про встановлення порушень порядку організації, проведення аукціону щодо передачі в оренду зазначеного комунального майна; довести до відома адміністратора ЕТС обставини та факти, викладені у скарзі з метою дискваліфікації ФОП Доненко О. В.; рекомендувати орендодавцю не затверджувати протокол аукціону.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне.
Зазначений аукціон, в якому взяли участь 2 учасника Скаржник 2 та ФОП Доненко О. В., проведено в електронній торговій системі 15.12.2020.
Згідно з протоколом електронного аукціону, сформованим 15.12.2020, переможцем визначено ФОП Доненко О. В. як учасника, який надав найбільшу цінову пропозицію.
Організатором аукціону є Управління економіки виконавчого комітету Коростенської міської ради (Організатор 2).
Пунктом 3 частини третьої статті 13 Закону та пунктом 88 Порядку передбачено, що для участі в аукціоні потенційний орендар подає в електронну торгову систему заяву на участь в аукціоні, вимоги до якої встановлюються адміністратором електронної торгової системи, в електронній формі.
Заява на участь в електронному аукціоні подається протягом всього часу з моменту оприлюднення відповідного оголошення до закінчення строку подання заяв.
Учасником аукціону ФОП Доненко О. В. було завантажено витяг з ЄДР 14.12.2020 о 19:45, за 15 хвилин до кінцевого терміну прийняття заяв, а не початку аукціону, оскільки аукціон відбувся 15.12.2020, що не є порушенням Порядку.
Відповідно до пункту 57 Порядку реєстраційний та гарантійний внески для участі в електронному аукціоні вважаються сплаченими з моменту їх зарахування на банківський рахунок оператора електронного майданчика не пізніше ніж за одну годину до закінчення кінцевого строку подання заяв на участь в електронному аукціоні.
Оператор електронного майданчика зобов’язаний поінформувати особу, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, про зарахування на банківський рахунок оператора електронного майданчика гарантійного та реєстраційного внесків протягом однієї години з моменту їх зарахування та набуття права такою особою на подання заяви на участь в електронному аукціоні для отримання статусу учасника електронного аукціону.
Кінцевий термін прийняття заяв згідно з умовами аукціону був 14.12.2020 о 20:00.
Згідно з даними електронної сторінки аукціону ФОП Доненко О. В. сплачено реєстраційний та гарантійний внески 14.12.2020 о 19:01 та 19:07 відповідно, тобто пізніше встановленого терміну.
Ураховуючи викладене, оператор електронного майданчика ПП «Тендер онлайн» надав ФОП Доненко О.В. статус учасника в порушення пункту 57 Порядку.
ВИРІШИЛИ:
- Встановити наявність порушення порядку організації, проведення електронного аукціону оператором електронного майданчика ПП «Тендер онлайн», а саме пункту 57 Порядку.
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає
- 3. Щодо розгляду скарги комунального підприємства «Аптечне об’єднання «Фармація»
До Комісії надійшла скарга комунального підприємства «Аптечне об’єднання «Фармація» (далі – Скаржник 3) щодо порушення комунальним підприємством «Приморська центральна районна лікарня» Приморської районної ради Запорізької області (далі – Організатор 3) порядку організації, проведення аукціону UA-PS-2020-11-19-000001-3 на право оренди нежитлових приміщень, загальною площею 52,5 кв.м, на першому поверсі прибудови операційного блоку лікарні за адресою: Запорізька обл., м. Приморськ, вулиця Морська, буд. 74.
Зміст скарги:
Відповідно до оголошення про проведення аукціону Організатором 3 зазначено, що потенційний орендар повинен відповідати вимогам до особи орендаря, визначеним статтею 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», та зокрема, мати діючу ліцензію на виробництво лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами (виробництво лікарських засобів в умовах аптеки).
Скаржник 3 зазначає, що переможцем аукціону ПрАТ «Аптеки Запоріжжя» надано лише ліцензію на право оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами і у нього відсутня ліцензія на виробництво лікарських засобів, що не відповідає додатковим умовам, які зазначені в оголошенні про оренду.
Скаржник 3 зазначає, що дії Організатора 3 щодо затвердження протоколу про результати аукціону та укладення договору оренди з ПрАТ «Аптеки Запоріжжя» містять ознаки порушення Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 (далі – Порядок).
Скаржник 3 вимагає зобов’язати Організатора 3 вжити заходів щодо дискваліфікації ПрАТ «Аптеки Запоріжжя» як учасника, який не відповідає додатковим умовам оренди майна, опублікованими в оголошенні про проведення відповідного аукціону.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне.
Зазначений аукціон на право оренди нерухомого комунального майна з метою розміщення аптеки яка реалізує готові ліки був проведений в електронній торговій системі 10.12.2020.
В аукціоні взяли участь 2 учасника Скаржник 3 та ПрАТ «Аптеки Запоріжжя».
Згідно з протоколом електронного аукціону, сформованого 10.12.2020, переможцем визначено ПрАТ «Аптеки Запоріжжя», як учасника який надав найбільшу цінову пропозицію.
Оскільки об’єктом оренди є майно закладу охорони здоров’я, додаткова умова до учасників аукціону, зокрема, наявність ліцензії на виробництво лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами (виробництво лікарських засобів в умовах аптеки), відповідає вимогам пункту 54 Порядку.
Протокол про результати аукціону затверджено та завантажено Організатором 3 21.12.2020.
Переможцем аукціону ПрАТ «Аптеки Запоріжжя» у перелік документів завантажено копію ліцензії на право оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, видану МОЗ 28.10.2013.
Скаржником 3 завантажено копію ліцензії на виробництво лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами (виробництво лікарських засобів в умовах аптеки), видану МОЗ 28.11.2014.
Скаржник 3 стверджує, що ліцензія, видана ПрАТ «Аптеки Запоріжжя», не дозволяє провадити діяльність з виробництва лікарських засобів.
Згідно з пунктом 76 Порядку у разі, коли переможець електронного аукціону не відповідає вимогам статті 4 Закону, або в інших випадках, передбачених частиною дев’ятою статті 13 Закону, орендодавець завантажує рішення про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону або про відмову від укладення договору оренди в електронну торгову систему.
Разом з цим, відповідно до пункту 78 Порядку у межах строку, встановленого для оприлюднення протоколу про результати електронного аукціону, орендодавець перевіряє заяву на участь в електронному аукціоні, подану шляхом заповнення електронної форми, та електронні копії документів переможця електронного аукціону щодо відповідності вимогам Закону.
Згідно з даними Ліцензійного реєстру з виробництва лікарських засобів (в умовах аптеки), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, розміщеного на сайті Держлікслужби, у ПрАТ «Аптеки Запоріжжя» відсутня ліцензія на виробництво лікарських засобів.
Таким чином, вбачається порушення порядку організації, проведення аукціону, а саме пунктів 76 та 78 Порядку, в частині невідповідності ПрАТ «Аптеки Запоріжжя», як учасника і переможця, умовам до орендаря за якими був оголошений даний аукціон.
ВИРІШИЛИ:
- Встановити наявність порушень порядку організації, проведення аукціону з боку організатора аукціону комунального підприємства «Приморська центральна районна лікарня» Приморської районної ради Запорізької області.
- Комунальному підприємству «Приморська центральна районна лікарня» Приморської районної ради Запорізької області вжити заходів щодо усунення порушень порядку організації, проведення аукціону.
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає