Головна » Рішення Комісії » Витяг з протоколу засідання комісії від 25.05.21

Витяг з протоколу засідання комісії від 25.05.21

ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ
засідання комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації та
проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, у
тому числі електронних аукціонів (далі – Комісія)

м. Київ                                                                                                                                                                                                    25 травня 2021 р.

Враховуючи наявність кворуму (5 чоловік), засідання Комісії відкрито для забезпечення можливості розгляду, обговорення та голосування по питаннях відповідно до порядку денного.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
1. Розгляд скарг:
1.1. ФОП Бондаренко Н.І. від 23.04.2021.
1.2. ТОВ «Лек-Сервіс» від 26.04.2021.
1.3. ПП Фірма «Санітас» від 20.04.2021.
1.4. Андросюк О.Р. від 28.04.2021 (аукціон UA-PS-2021-03-11-000027-1).
1.5. Андросюк О.Р. від 28.04.2021 (аукціон UA-PS-2021-03-10-000084-1).
1.6. Андросюк О.Р. від 28.04.2021 (аукціон UA-PS-2021-02-22-000018-1).
1.7. ТОВ Фірма «ЮНІТЕК» від 27.04.2021.

По питанню № 1:
1.1. Щодо розгляду скарги ФОП Бондаренко Ніни Іванівни від 23.04.2021. До Комісії надійшла скарга ФОП Бондаренко Ніни Іванівни (далі – Скаржник 1)
від 23.04.2021 на дії організатора аукціону – Виконавчого комітету Ізюмської міської ради, учасників аукціону – ТОВ «Люпін», Луговського М. М., електронного майданчика – ТОВ «Е-Тендер» щодо електронного аукціону UA-PS-2021-02-23-000088-3 на продовження договору оренди нежитлового приміщення загальною площею 24,1 кв. м, розташованого за адресою: Харківська область, м. Ізюм, пров. Залікарняний, 5/4.

Зміст скарги:
Скаржник 1 зазначає, що як чинний орендар має переважне право на продовження договору оренди.
Скаржник вважає, що переможцем аукціону ТОВ «Люпін» допущено порушення вчастині подання необхідних документів для участі в аукціоні, а організатор аукціону, до обов’язків якого належить перевірка наданої заяви та доданих до неї документів, не прийняв рішення про дискваліфікацію такого учасника аукціону та 19.04.2021 уклав з ним договір оренди.
На думку Скаржника 1, зазначене призвело до спотворення результатів аукціону, неможливості укладення з чинним орендарем договору оренди.
Крім того, Скаржник 1 зазначає, що надано недостовірну інформацію про наявність водопостачання та водовідведення.
Скаржник 1 вимагає: прийняти рішення про встановлення порушень порядку організації та проведення аукціону; прийняти рішення про порушення оператором електронного майданчика ТОВ «Е-Тендер» порядку організації, проведення аукціону UA-PS-2020-2021-02-23-000088-3, а саме пункту 65 Порядку в частині недотримання вимог щодо перевірки документів, які подаються для участі в аукціоні; звернутися до адміністратора ЕТС ДП «Прозорро.Продажі» з пропозицією вжити відповідні заходи, передбачені договором, укладеним між адміністратором та оператором електронної
торгової системи ТОВ «Е-Тендер»; встановити наявність порушень учасником аукціону ТОВ «Люпін»; встановити наявність порушень учасниками аукціону ТОВ «Люпін» та Луговським М. М. п. 7.29, п. 7.32 Регламенту роботи електронної торгової системи Prozorro.Продажі ЦБД2, щодо одночасного прийняття участі в одному і тому ж електронному аукціоні в якості двох учасників; встановити наявність порушень Організатором аукціону; Організатору аукціону усунути порушення; визнати результати аукціону недійсними. За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне. 23.03.2021 в електронній торговій системі (далі – ЕТС) проведено аукціон UA-PS-2021-02-23-000088-3, в якому взяли участь 6 учасників, у тому числі Скаржник 1.
Згідно з протоколом про результати аукціону, сформованим в ЕТС, переможцем аукціону визначено ТОВ «Люпін» як учасника, який надав найвищу цінову пропозицію, та 05.04.2021 організатором аукціону оприлюднено протокол про результати аукціону. 20.04.2021 з переможцем аукціону ТОВ «Люпін» укладено договір оренди, який оприлюднено в ЕТС. Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно
організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020 № 647 (далі – Порядок розгляду скарг), цей Порядок визначає процедуру подання, розгляду скарг та
пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій.
Оскільки скарга ФОП Бондаренко Н. І. від 23.04.2021 (вх. № Мінекономіки 07/38650-21 від 26.04.2021) подана скаржником після підписання договору оренди, скарга не підлягає розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг.

ВИРІШИЛИ:
1. Залишити скаргу без розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг, оскільки скарга надійшла після підписання договору оренди.

ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає

1.2. Щодо розгляду скарги ТОВ «Лек-Сервіс» від 26.04.2021. До Комісії надійшла скарга ТОВ «Лек-Сервіс» (далі – Скаржник 2) від 26.04.2021 на дії
комунального некомерційного підприємства «Селидівська центральна міська лікарня Селидівської міської ради» (далі – КНП «СЦМЛСМР», Організатор 2) щодо електронного аукціону UA-PS-2021-03-23-000016-3 на право оренди частини нежитлового приміщення загальною площею 20,9 кв. м, розташованого за адресою: Донецька обл., м. Селидове, вул. Московська, буд. 43.

Зміст скарги:
Скаржник 2 зазначає, що в оголошенні про проведення електронного аукціону відсутня повна інформація про потенційний об’єкт оренди.
Скаржник 2 вважає, що згідно з пунктом 29 Порядку передачі в оренду державного а комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.20 № 483 (далі – Порядок) в оголошенні має бути зазначена інформація щодо використання об’єкта виключно за цільовим призначенням.
Скаржник 2 повідомляє, що відповідно до договору оренди від 20.03.2019 № 15,
укладеного строком на один рік, КНП «СЦМЛСМР» передало ТОВ «Лек-Сервіс» в платне строкове користування приміщення головного корпусу лікарні, площею 20,9 кв. м у м. Селидове, вул. Московська, 43. Згідно з додатковою угодою, зазначений договір оренди пролонговано до 23.03.2021.
Скаржник 2 вважає, що аукціон має бути оголошений саме на продовження договору оренди з дотриманням процедур, передбачених Порядком, у тому числі щодо збереження цільового призначення. Крім того, запропонована ціна орендної плати є економічно необґрунтованою.
Скаржник 2 вимагає: встановити наявність порушення Організатором 2 порядку організації, проведення аукціону № UA-PS-2021-03-23-000016-3, а саме пунктів 26 та 55 Порядку в частині надання неповної інформації про потенційний об’єкт оренди, зокрема, відсутності в оголошенні про передачу майна в оренду інформації, що аукціон оголошений на продовження договору оренди і чинний орендар має переважне право на продовження договору оренди; скасувати результати проведення електронного аукціону № UA-PS-2021-03-23-000016-3.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне.
14.04.2021 в електронній торговій системі проведено аукціон UA-PS-2021-03-23-000016-3, в якому взяли участь 2 учасника, у тому числі Скаржник 2.
Згідно з протоколом електронного аукціону, сформованим в ЕТС, переможцем визначено ТОВ «Аптечний будинок» як учасника, який надав найвищу цінову пропозицію та 13.05.2020 Організатором оприлюднено укладений 29.04.2021 з переможцем договір оренди.
Водночас, для прийняття остаточного рішення Комісія не володіє повною інформацією щодо договору оренди, укладеного між Скаржником 2 та орендодавцем.

ВИРІШИЛИ:
1. З метою додаткового опрацювання перенести розгляд скарги на наступне засідання Комісії.
2. Мінекономіки підготувати запит Організатору 2 з метою отримання інформації щодо договору оренди, укладеного із Скаржником 2, та відповідних роз’яснень.

ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає

1.3. Щодо розгляду скарги ПП Фірма «Санітас» від 20.04.2021. До Комісії надійшла скарга ПП Фірма «Санітас» (далі – Скаржник 3) від 20.04.2021
на дії Регіонального відділення ФДМУ по м. Києву (далі – Організатор 3) щодо електронного аукціону UA-PS-2021-02-04-000009-2 на продовження договору оренди нерухомого майна загальною площею 54 кв. м, що розміщене за адресою: м. Київ, вул. Борщагівська, 193, та обліковується на балансі Національного авіаційного університету.

Зміст скарги:
Скаржник 3 зазначає, що в оголошенні про проведення аукціону розміщено недостовірну інформацію щодо забезпечення об’єкта оренди комунікаціями з водопостачання та каналізації (водовідведення).
Скаржник 3 стверджує, що після проведення аукціону, при підготовці до укладання договору, в ході спільного обстеження об’єкта оренди за участю представника балансоутримувача – ДУ «Національний авіаційний університет», виявилося, що розміщена Організатором 3 інформація в оголошенні не відповідає дійсності, зокрема, в приміщенні відсутні інженерні мережі з водопостачання та водовідведення.
Зазначене є перешкодою для здійснення Скаржником 3 своєї діяльності (роздрібна торгівлі лікарськими засобами) та не узгоджується з вимогами законодавства в частині обов’язкових кваліфікаційних вимог, необхідних для отримання ліцензії на провадження зазначеного виду діяльності за місцезнаходженням об’єкта оренди Скаржник 3 листом від 30.03.2021 повідомив Організатора 3 про істотне порушення ним умов проведення аукціону, внаслідок якого переможець аукціону позбавлений можливості укласти договір оренди на умовах, визначених в оголошенні.
На день подання скарги, договір оренди між сторонами не укладено, термін визначений чинним законодавством для його укладання закінчився.
Скаржник 3 вимагає: встановити порушення Регіональним відділенням ФДМУ по м. Києву порядку підготовки аукціону UA-PS-2021-02-04-000009-2, в частині розміщення недостовірної інформації про предмет лоту аукціону; зобов’язати Організатора 3 прийняти рішення про відміну (скасування) аукціону з істотним порушенням порядку підготовки об’єкта та недостовірної інформації про лот аукціону з присвоєнням відповідного статусу в електронній системі, який забезпечує можливість повернення сплачених ПП Фірма «Санітас» гарантійного та реєстраційного внеску.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне. 04.02.2021 в електронній торговій системі оголошено аукціон UA-PS-2021-02-04-
000009-2 на продовження договору оренди державного майна.
Оскільки заяву на участь в аукціоні подано лише одним учасником, відповідно до протоколу про результати аукціону, затвердженого 05.03.2021, Скаржника 3 визначено переможцем аукціону.
27.04.2021 Організатором 3 оприлюднено в електронній торговій системі акт про непідписання переможцем аукціону ПП Фірмою «Санітас» договору оренди. При цьому Комісія відзначила, що зважаючи на те, що організатор аукціону розміщує інформацію про об’єкт оренди на підставі відомостей, наданих балансоутримувачем, вбачається, що надання недостовірних відомостей балансоутримувачем могло відобразитися в оголошенні про проведення аукціону.
За результатами обговорення дійшли висновку, що з метою прийняття виваженого рішення та додаткового опрацювання обставин та фактів, викладених у скарзі, відповідно до пункту 20 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020 № 647, строк
розгляду скарги може бути продовжений та перенесений на наступне засідання Комісії.

ВИРІШИЛИ:
1. З метою додаткового опрацювання перенести розгляд скарги на наступне засідання Комісії.

ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає

1.4. Щодо розгляду скарги Андросюк Ольги Романівни від 28.04.2021 (аукціон UA-PS2021-03-11-000027-1). До Комісії надійшла скарга Андросюк Ольги Романівни (далі – Скаржник 4) від 28.04.2021 на дії учасника аукціону ФОП Сернівка Сергій Миколайович щодо електронного аукціону UA-PS-2021-03-11-000027-1 на продовження договору оренди вбудованого нежитлового приміщення загальною площею 2,6 кв. м за адресою: м. Львів, вул. Мечнікова, 8а, що перебуває на балансі Львівського медичного університету ім. Данила Галицького.

Зміст скарги:
Скаржник 4 зазначає, що як чинний орендар взяла участь в аукціоні, в якому переміг ФОП Сернівка С.М., та стверджує, що скористалася переважним правом та погодилася на найвищу ціну, запропоновану переможцем аукціону. Водночас Скаржник 4 зазначає, що ФОП Сернівкою С.М. було внесено меншу суму реєстраційного внеску, що не відповідає статті 1 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», якою встановлено, що реєстраційний внесок – сума коштів у розмірі 0,1 мінімальної заробітної плати, діючої станом на 1 січня поточного року.
Скаржник 4 вимагає: визнати ФОП Сернівка С.М. як фізичну особу, що не мала юридичного права бути учасником аукціону, та встановити для неї розмір орендної плати в розмірі стартової заявки від ФОП Андросюк О.Р. як єдиного учасника аукціону. За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне. 31.03.2021 в електронній торговій системі проведено аукціон UA-PS-2021-03-11-000027-1, в якому взяли участь 2 учасника, у тому числі Скаржник 4.
Згідно з протоколом про результати аукціону, сформованим в ЕТС, переможцем визначено ФОП Сернівка С.М. як учасника, який надав найвищу цінову пропозицію. 28.04.2021 організатором аукціону оприлюднено в електронній торговій системі договір оренди, укладений 27.04.2021 з Андросюк О.Р., яка скористалася переважним правом як чинний орендар.
Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020 № 647 (далі – Порядок розгляду скарг), цей Порядок визначає процедуру подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду
державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій.
Оскільки скарга Андросюк О. Р. від 28.04.2021 щодо аукціону UA-PS-2021-03-11-000027-1 (вх. № Мінекономіки 09/39868-21 від 29.04.2021) подана скаржником після підписання договору оренди, скарга не підлягає розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг.
Водночас, під час розгляду скарги звернули увагу, що учасником аукціону
ОП Сернівка С. М., згідно з квитанцією, завантаженою в ЕТС, сплачено реєстраційний внесок не в повному обсязі – 472.30 грн., що не відповідає розміру, встановленому статтею 1 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
При цьому, відповідно до пункту 57 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483, оператор електронного майданчика зобов’язаний поінформувати особу, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, про зарахування на банківський рахунок оператора електронного майданчика гарантійного та реєстраційного внесків протягом однієї години з моменту їх зарахування та набуття права такою особою на подання заяви на участь в електронному аукціоні для отримання статусу учасника
електронного аукціону.

ВИРІШИЛИ:
1. Залишити скаргу без розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг, оскільки скарга надійшла після підписання договору оренди.
2. Рекомендувати адміністратору електронної торгової системи державному підприємству «Прозорро.Продажі» вжити заходів до операторів електронних майданчиків, спрямованих на недопущення до електронних аукціонів учасників, які сплатили реєстраційний внесок не в повному обсязі.

ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає

1.5. Щодо розгляду скарги Андросюк Ольги Романівни від 28.04.2021 (аукціон UA-PS2021-03-10-000084-1). До Комісії надійшла скарга Андросюк Ольги Романівни (далі – Скаржник 4) від 28.04.2021 на дії учасника аукціону ФОП Сернівка Сергій Миколайович щодо електронного аукціону UA-PS-2021-03-10-000084-1 на продовження договору оренди з продовження договору оренди нежитлового приміщення, загальною площею 2,6 кв. м у гуртожитку № 5 за адресою: м.Львів, вул.Мечнікова,12, що перебуває на балансі Львівського медичного університету ім. Данила Галицького.
Зміст скарги та вимога аналогічні до зазначених Скаржником 4 у скарзі від 28.04.2021 щодо аукціону UA-PS-2021-03-11-000027-1 (пункт 1.4).
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне. 31.03.2021 в електронній торговій системі проведено аукціон UA-PS-2021-03-10-
000084-1, в якому взяли участь 2 учасника, у тому числі Скаржник 4. Згідно з протоколом про результати аукціону, сформованим в ЕТС, переможцем
визначено ФОП Сернівка С.М. як учасника, який надав найвищу цінову пропозицію. 28.04.2021 організатором аукціону оприлюднено в електронній торговій системі договір оренди, укладений 27.04.2021 з Андросюк О.Р., яка скористалася переважним правом як чинний орендар.
Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020 № 647 (далі – Порядок розгляду скарг), цей Порядок визначає процедуру подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій.
Оскільки скарга Андросюк О. Р. від 28.04.2021 щодо аукціону UA-PS-2021-03-10-000084-1 (вх. № Мінекономіки 09/39867-21 від 29.04.2021) подана скаржником після підписання договору оренди, скарга не підлягає розгляду відповідно до пункту 1 Порядку
розгляду скарг.
Водночас, під час розгляду скарги звернули увагу, що учасником аукціону ФОП Сернівка С. М., згідно з квитанцією, завантаженою в ЕТС, сплачено реєстраційний внесок не в повному обсязі – 472.30 грн., що не відповідає розміру, встановленому статтею 1 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
При цьому, відповідно до пункту 57 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483, оператор електронного майданчика зобов’язаний поінформувати особу, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, про зарахування на банківський рахунок оператора електронного майданчика гарантійного та реєстраційного внесків протягом однієї години з моменту їх зарахування та набуття права такою особою на подання заяви на участь в електронному аукціоні для отримання статусу учасника
електронного аукціону.

ВИРІШИЛИ:
1. Залишити скаргу без розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг, оскільки скарга надійшла після підписання договору оренди.
2. Рекомендувати адміністратору електронної торгової системи державному підприємству «Прозорро.Продажі» вжити заходів до операторів електронних майданчиків, спрямованих на недопущення до електронних аукціонів учасників, які сплатили реєстраційний внесок не в повному обсязі.

ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає

1.6. Щодо розгляду скарги Андросюк Ольги Романівни від 28.04.2021 (аукціон UA-PS2021-02-22-000018-1). До Комісії надійшла скарга Андросюк Ольги Романівни (далі – Скаржник 4) від 28.04.2021 на дії учасника аукціону ФОП Сернівка Сергій Миколайович щодо електронного аукціону UA-PS-2021-02-22-000018-1 на продовження договору оренди частини нежитлового приміщення площею 2,0 кв. м, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Коперника, 14, що перебуває на балансі Університету банківської справи.
Зміст скарги та вимога аналогічні до зазначених Скаржником 4 у скарзі від 28.04.2021 щодо аукціону UA-PS-2021-03-11-000027-1 (пункт 1.4).
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне. 19.03.2021 в електронній торговій системі проведено аукціон UA-PS-2021-02-22-
000018-1, в якому взяли участь 2 учасника, у тому числі Скаржник 4. Згідно з протоколом про результати аукціону, сформованим в ЕТС, переможцем
визначено ФОП Сернівка С.М. як учасника, який надав найвищу цінову пропозицію. 15.04.2021 організатором аукціону оприлюднено в електронній торговій системі договір оренди, укладений 15.04.2021 з Андросюк О.Р., яка скористалася переважним правом як чинний орендар.
Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020 № 647 (далі – Порядок розгляду скарг), цей Порядок визначає процедуру подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду
державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з
розгляду скарг та підготовки пропозицій.
Оскільки скарга Андросюк О. Р. від 28.04.2021 щодо аукціону UA-PS-2021-02-22-000018-1 (вх. № Мінекономіки 09/39866-21 від 29.04.2021) подана скаржником після підписання договору оренди, скарга не підлягає розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг.
Водночас, під час розгляду скарги звернули увагу, що учасником аукціону ФОП Сернівка С. М., згідно з квитанцією, завантаженою в ЕТС, сплачено реєстраційний внесок не в повному обсязі – 472.30 грн., що не відповідає розміру, встановленому статтею 1 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
При цьому, відповідно до пункту 57 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483, оператор електронного майданчика зобов’язаний поінформувати особу, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, про зарахування на банківський рахунок оператора електронного майданчика гарантійного та реєстраційного внесків протягом однієї години з моменту їх зарахування та набуття права такою особою на подання заяви на участь в електронному аукціоні для отримання статусу учасника
електронного аукціону.

ВИРІШИЛИ:
1. Залишити скаргу без розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг, оскільки скарга надійшла після підписання договору оренди.
2. Рекомендувати адміністратору електронної торгової системи державному підприємству «Прозорро.Продажі» вжити заходів до операторів електронних майданчиків, спрямованих на недопущення до електронних аукціонів учасників, які сплатили реєстраційний внесок не в повному обсязі.

ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає

1.2. Щодо розгляду скарги ТОВ Фірма «ЮНІТЕК» від 27.04.2021. До Комісії надійшла скарга ТОВ Фірма «ЮНІТЕК» від 27.04.2021 (далі – Скаржник 5)
від 27.04.2021 на дії ТОВ «Енергозбереження ІФ» щодо електронного аукціону UA-PS-2021-02-03-000018-1 на продовження договору оренди нежитлових приміщень площею 86,25 кв. м, розташованих у будівлі за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 7.
Зміст скарги: скаржник 5 зазначає, що ним, як чинним орендарем, відповідно до вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (далі – Закон), подано орендодавцю заяву на продовження договору оренди вказаних приміщень від 01.10.2010 № ДО-3433, а також заяву на участь в аукціоні. За результатами аукціону найвищу ціну запропоновано ТОВ «Енергозбереження ІФ».
Згідно з протоколом електронного аукціону, затвердженим 11.03.2021 організатором аукціону – Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради визначено, що чинний орендар ТОВ «Юнітек» має право на реалізацію переважного права на продовження договору оренди.
Проте, з причини неконкурентно високої ціни, надіслану на підпис угоду ТОВ «Юнітек» не підписано.
15.04.2021 в ЕТС розміщено протокол від 09.04.2021 про проведення аукціону, затверджений орендодавцем, згідно з яким переможцем такого визнано ТОВ «Енергозбереження ІФ». Однак, Скаржник 5 вважає таке рішення протиправним, оскільки переможцем аукціону вважається учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією. При цьому Скаржник 5 зазначає, що інформацію про кінцевого бенефіціарного власника ТОВ «Енергозбереження ІФ» не розкрито, що не відповідає вимогам статті 4 Закону.
Зокрема, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відомості про кінцевого бенефіціарного власника ТОВ «Енергозбереження ІФ» відсутні та немає запису про причини відсутності кінцевого бенефіціарного власника товариства, як це передбачено частиною другою статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та
громадських формувань».
Відповідно до абзацу другого частини дев’ятої статті 13 Закону орендодавець не затверджує протокол аукціону, не укладає договір оренди за результатами аукціону з потенційним орендарем, який не відповідає вимогам статті 4 цього Закону.
Пунктом 76 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 (далі – Порядок), передбачено, що у разі коли переможець електронного аукціону не відповідає вимогам статті 4 Закону, або в інших випадках, передбачених частиною дев’ятою статті 13 Закону, орендодавець завантажує рішення про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону або про відмову від укладення договору оренди в електронну торгову систему.
Скаржник 5 вимагає: визнати ТОВ «Енергозбереження ІФ» таким, що не відповідає вимогам статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»;
встановити порушення Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради вимог ч.4 ст.4 та ч.9 ст.13 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та пункту 76 Порядку при визначенні результатів аукціону, які оформлені протоколом від 09.04.2021, затвердженим орендодавцем 15.04.2021; визнати неправомірною бездіяльність Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради щодо виключення
ТОВ «Енергозбереження ІФ» з числа учасників аукціону ІІА-Р8-2021-02-03-000018-1;
Скасувати результати аукціону UA-PS-2021-02-03-000018-1, оформлені протоколом від
09.04.2021, який затверджено орендодавцем 15.04.2021. За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне. 05.03.2021 в електронній торговій системі проведено аукціон UA-PS-2021-02-03- 000018-1, в якому взяли участь 2 учасника, у тому числі Скаржник 5. Згідно з протоколом електронного аукціону, сформованим в ЕТС 05.03.2021, переможцем аукціону визначено ТОВ «Енергозбереження ІФ» як учасника, який надав
найвищу цінову пропозицію. 11.03.2021 Організатором оприлюднено в ЕТС затверджений протокол про результати аукціону, відповідно до якого переможцем визначено чинного орендаря ТОВ «Юнітек», який скористався своїм переважним правом на продовження договору оренди. 09.04.2021 Організатором завантажено в ЕТС акт про непідписання переможцем аукціону у встановлені строки договору оренди, в якому зокрема, зазначено, що ТОВ «Юнітек» було подано заяву щодо використання переважного права чинним орендарем від 09.03.2021 та надано згоду на сплату орендної плати, що є рівною ціновій пропозиції учасника аукціону, який надав найвищу цінову пропозицію за лот, проте, станом на 08.04.2021 не було сплачено авансовий внесок та не було передано підписану додаткову угоду про продовження договору оренди. У зв’язку з цим 15.04.2021 організатором аукціону оприлюднено новий протокол про результати аукціону, відповідно до якого переможцем визначено ТОВ «Енергозбереження ІФ» та 12.05.2021 підписано з ним договір оренди.
Разом з тим встановлено, що в електронну торгову систему завантажено лист ТОВ «Енергозбереження ІФ» з інформацією про кінцевого бенефіціарного власника, проте, у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відомості про кінцевого бенефіціарного власника ТОВ «Енергозбереження ІФ» відсутні.
Відповідно до частини третьої статті 13 Закону для участі в аукціоні потенційний орендар подає в ЕТС заяву на участь в аукціоні, вимоги до якої встановлюються адміністратором ЕТС, в електронній формі. До заяви, зокрема додається інформація про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і причина його відсутності.
Згідно з частиною четвертою статті 4 Закону не можуть бути орендарями юридичні особи, інформація про бенефіціарних власників яких не розкрита в порушення вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

ВИРІШИЛИ:
1. Встановити наявність порушення в частині розкриття інформації про бенефіціарних власників відповідно до вимог частини четвертої статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 5 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає

Витяг з протоколу засідання комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, у тому числі електронних аукціонів 25.05.21

Рішення Комісії
Попередній запис
Оголошено аукціон з оренди комплексу будівель і споруд площею 1669,1 м² в Миколаєві
Наступний запис
Оголошено аукціон з оренди їдальні поблизу Києва
Меню