ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ
засідання комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, у тому числі електронних аукціонів (далі – Комісія)
м. Київ 11 лютого 2022 року
Враховуючи наявність кворуму (6 осіб), засідання Комісії відкрито для забезпечення можливості розгляду, обговорення та голосування по питаннях відповідно до порядку денного.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
- Розгляд скарг:
- Підприємство з іноземними інвестиціями «ВІП-РЕНТ» від 01.2022.
- ФОП Жамардій С.М. від 01.2022.
- ФОП Старов А.В. від 01.2022.
- Продовження розгляду скарг:
2.1. ФОП Кожухівська Т.І. від 11.01.2022.
- Розгляд листів та звернень:
- Дніпровська окружна прокуратура міста Запоріжжя Запорізької області від 01.2022 № 53-529вих-22.
- ДП «Сервісний центр морського та річкового транспорту» (ДП «Моррічсервіс») від 08.12.2021 № 04-16/847, від 31.01.2022 № 04-11/82.
По питанню № 1:
- Щодо розгляду скарги підприємства з іноземними інвестиціями «ВІП-РЕНТ» від 20.01.2022.
До Комісії 20.01.2021 надійшла скарга підприємства з іноземними інвестиціями
«ВІП-РЕНТ» (далі – Скаржник 1) від 20.01.2022 на дії ТОВ «Смарт Логістик Систем» (учасник аукціону), ТОВ «Нарс Карс» (учасник аукціону), ТОВ «Закупки.пром.уа» (оператор електронного майданчика) щодо електронного аукціону LLE001-UA-20211221-13451 з передачі в оренду нежитлового приміщення площею 4 кв. м, розташованого за адресою: м. Львів, вул. Любінська, 168, що перебуває на балансі ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» ім. Данила Галицького».
Зміст скарги:
Скаржник 1 стверджує, що учасники аукціону TOB «Смарт Логістик Систем» та ТОВ «Нарс Карс» сплатили гарантійний внесок в сумі 90 800,00 гривень, яка є меншою за розмір мінімального внеску, визначеного Порядком передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 (далі – Порядок).
Скаржник 1 вважає, що зазначені товариства не повинні були набути статусу учасників і допущені до аукціону оператором електронного майданчика ТОВ «Закупки.пром.уа».
Скаржник 1 вимагає: відмовити TOB «Смарт Логістик Систем» та ТОВ «Нарс Карс» в укладені договору оренди; визнати аукціон таким, що не відбувся.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020
№ 647 (далі – Порядок розгляду скарг), Порядок розгляду скарг визначає процедуру подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій.
Відповідно до пункту 16 Порядку розгляду скарг скарги подаються Мінекономіки в паперовій або електронній формі за формою згідно з додатком 1 виключно: учасником аукціону, користувачем інтернету, який не зміг взяти участь в аукціоні з незалежних від нього причин, орендодавцем, оператором електронного майданчика.
При цьому форма скарги містить обов’язкові реквізити для заповнення та не передбачає її подання одночасно на кількох осіб.
У даному випадку скарга подана на учасників аукціону та оператора електронного майданчика.
Таким чином, скарга не підлягає розгляду відповідно до пункту 16 Порядку розгляду скарг.
Разом з тим, зважаючи на матеріали скарги, представники Фонду державного майна України звернули увагу, що відповідно до пункту 58 Порядку розмір гарантійного внеску не може бути меншим, ніж 40 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому здійснюється розрахунок для об’єктів оренди будь-якої площі, якщо такі об’єкти розташовані в пасажирських терміналах аеропортів, тобто у даному випадку – на 1 січня 2021 року.
ВИРІШИЛИ:
- Залишити скаргу без розгляду відповідно до пункту 16 Порядку розгляду скарг.
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 6 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає
- Щодо розгляду скарги ФОП Жамардій С.М. від 01.2022.
До Комісії 25.01.2022 надійшла скарга ФОП Жамардій С.М. (далі – Скаржник 2) від 25.01.2022 на дії Липоводолинської селищної ради (Організатор аукціону) щодо електронного аукціону LRE001-UA-20211216-78104 на право оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,1300 га, кадастровий номер 5923255100:06:003:0312, розташованої за адресою: вул. Полтавська, 37а, смт Липова Долина, Роменський р-н, Сумська обл.
Зміст скарги:
Скаржник 2 зазначає, що за результатами проведення аукціону був визначений переможцем. Проте, Липоводолинською селищною радою скасовано рішення «Про проведення земельних торгів з продажу права оренди земельної ділянки комунальної власності».
Скаржник 2 вказує, що скасування земельних торгів після їх проведення є порушенням статті 138 Земельного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 22.09.2021 «Деякі питання підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису)».
Скаржник 2 вимагає: прийняти та вжити відповідних заходів щодо укладання договору оренди земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 0,1300 га з ФОП Жамардій С. М.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020
№ 647 (далі – Порядок розгляду скарг), Порядок розгляду скарг визначає процедуру подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій.
У даному випадку предметом аукціону LRE001-UA-20211216-78104 є продаж права оренди земельної ділянки, що виходить за межі компетенції Комісії.
Таким чином, скарга не підлягає розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг.
ВИРІШИЛИ:
- Залишити скаргу без розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг.
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 6 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає
- Щодо розгляду скарги ФОП Старов А.В. від 01.2022
До Комісії 26.01.2022 надійшла скарга ФОП Старова Андрія Валентиновича (далі – Скаржник 3) від 26.01.2022 на дії ДП «Прозорро.Продажі» (адміністратор електронної торгової системи) щодо електронного аукціону UA-PS-2022-01-12-000039-3 з передачі в оренду частини нежитлового приміщення чотириповерхової будівлі санітарно- побутового корпусу з переходом (літ. Б-4), 2,0 кв. м, за адресою: м. Дніпро, пр. Нігояна Сергія, 42-Б, орендодавцем якого є акціонерне товариство «Українська залізниця».
Зміст скарги:
Скаржник 3 зазначає, що в аукціоні взяли участь пов’язані між собою учасники, що порушує прозорі, чесні, конкурентні принципи торгів та принципи добросовісної конкуренції.
Скаржник 3 вимагає: всебічно розібратись у даному випадку.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020
№ 647 (далі – Порядок розгляду скарг), цей Порядок визначає процедуру подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій.
У даному випадку предметом аукціону UA-PS-2022-01-12-000039-3 є продаж майна акціонерного товариства «Українська залізниця», що виходить за межі компетенції Комісії.
Таким чином, скарга не підлягає розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг
ВИРІШИЛИ:
- Залишити скаргу без розгляду відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг.
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 6 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає
По питанню № 2:
- Щодо додаткового розгляду скарги ФОП Кожухівська Т.І. від 01.2022.
До Комісії 12.01.2022 надійшла скарга ФОП Кожухівської Тетяни Ігорівни (далі – Скаржник 4) від 11.01.2022 на дії ТОВ «Макс-плюс» (учасник аукціону) щодо електронного аукціону LLE001-UA-20211216-10749 з передачі в оренду нежитлових приміщень на 1-му поверсі адміністративно-управлінського корпусу площею 699,80 кв. м, за адресою: м. Київ, вул. Дегтярівська, 51.
Зміст скарги:
Скаржник 4 зазначає, що після реєстрації на участь в аукціоні через майданчик Е-тендер отримала телефонний дзвінок з вимогами відмовитися від участі в аукціоні.
Скаржник 4 вбачає витік інформації від державник органів.
Скаржник 4 вимагає: дискваліфікувати цього учасника та в подальшому ліквідувати корупційні схеми.
За результатами розгляду скарги Комісією встановлено наступне.
10.01.2022 в електронній торговій системі проведено аукціон LLE001-UA- 20211216-10749, в якому взяли участь 4 учасника, в тому числі Скаржник 4.
Переможцем аукціону визначено ТОВ «Макс-плюс» як учасника, який надав найвищу цінову пропозицію.
18.01.2022 Орендодавцем – Регіональним відділенням ФДМУ по місту Києву оприлюднено затверджений ним 17.01.2022 відповідний протокол про результати аукціону.
З метою додаткового опрацювання обставин проведення аукціону, на засіданні Комісії 03.02.2022 прийнято рішення продовжити розгляд скарги.
Адміністратором електронної торгової системи ДП «Прозорро.Продажі» листом від 10.02.2022, зокрема, повідомлено, що за результатами перевірки технічної роботи електронного майданчика E-Tender встановлено, що електронний майданчик працював стабільно, зовнішнього втручання в роботу електронного майданчика та/або особистих кабінетів учасників не виявлено.
Також встановлено, що розкриття закритої цінової пропозиції учасників, зокрема, учасника Кожухівської Т.І. не було, у зв’язку з тим, що дана інформація є конфіденційною та відображається лише в особистому кабінеті учасника, який реєструє свою закриту цінову пропозицію. Крім того встановлено, що в особистий кабінет цього учасника було здійснено вхід лише з однієї IP адреси.
Для менеджерів колл-центру та інших працівників електронного майданчика дана інформація недоступна, оскільки оператор електронного майданчика зобов’язаний не розголошувати інформацію про розмір закритих цінових пропозицій згідно з вимогами Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483.
Згідно з проведеним технічним аналізом електронного аукціону LLE001-UA-20211216-10749 технічних збоїв в роботі центральної бази даних електронної торгової системи при проведенні електронного аукціону не виявлено.
ВИРІШИЛИ:
- Встановити відсутність порушення порядку організації, проведення аукціону LLE001-UA-20211216-10749 учасником аукціону ТОВ «Макс-плюс».
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 6 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає
По питанню № 3:
- Щодо розгляду листа Дніпровської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області від 01.2022 № 53-529вих-22.
До Комісії звернулася Дніпровська окружна прокуратура міста Запоріжжя Запорізької області (лист від 28.01.2022 № 53-529вих-22) з пропозицією надати інформацію щодо електронного аукціону UA-PS-2020-12-15-000030-1, проведеного в електронній торговій системі 05.01.2021, а саме:
чи містило оголошення про проведення аукціону на продовження договору оренди об’єкта права комунальної власності – нежитлового приміщення № 96 підвального поверху (літ. А) загальною площею 125,9 кв. м, за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 216, відомості стосовно отримання погодження органу охорони культурної спадщини на передачу об’єкта в оренду;
чи був наявний в електронній торговій системі охоронний договір об’єкта культурної спадщини, розташованого за адресою: м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 216; чи є порушенням Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483, неоприлюднення в електронній торговій системі відомостей стосовно отримання погодження органу охорони культурної спадщини на передачу об’єкта в оренду та неопублікування охоронного договору в електронній торговій системі.
За результатами розгляду листа Комісією встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020
№ 647 (далі – Порядок розгляду скарг), Порядок розгляду скарг визначає процедуру подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій.
Пунктом 4 Порядку розгляду скарг визначено основні завдання Комісії.
Відповідно до покладених завдань, Комісія розглядає скарги та пропозиції стосовно організації та проведення аукціонів, дій учасників, орендодавців, операторів електронних майданчиків, адміністратора електронної торгової системи у відносинах, пов’язаних з передачею в оренду майна на конкурентних засадах у формі аукціонів; приймає рішення за результатами розгляду скарг та пропозицій.
Порядком розгляду скарг не передбачено надання Комісією роз’яснень стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна.
Разом з тим Комісія відзначила, що скарги або пропозиції щодо аукціону на продовження договору оренди об’єкта права комунальної власності – нежитлового приміщення № 96 підвального поверху за адресою: пр. Соборний, 216, м. Запоріжжя, на розгляд Комісії не надходили.
ВИРІШИЛИ:
- Інформацію Дніпровської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області взяти до уваги.
- Відзначити, що на розгляд Комісії не надходили скарги або пропозицій щодо аукціону UA-PS-2020-12-15-000030-1, Комісією не приймалися рішення щодо зазначеного аукціону.
- Комісія не володіє інформацією щодо належності будинку за адресою: пр. Соборний, 216, м. Запоріжжя, до об’єктів культурної спадщини Запорізької області.
- Комісія вважає за доцільне Дніпровській окружній прокуратурі міста Запоріжжя Запорізької області звернутися до організатора аукціону та оператора електронного майданчика за запитуваною інформацією.
- Мінекономіки поінформувати Дніпровську окружну прокуратуру міста Запоріжжя Запорізької області про результати розгляду листа.
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 6 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає
- . Щодо розгляду листів ДП «Сервісний центр морського та річкового транспорту» (ДП «Моррічсервіс») від 12.2021 № 04-16/847, від 31.01.2022 № 04-11/82.
До Комісії звернулося ДП «Моррічсервіс» (листи від 08.12.2021 № 04-16/847, від 31.01.2022 № 04-11/82) з пропозицією надати роз’яснення щодо реалізації рішення Комісії від 20.08.2021 за результатами розгляду скарги щодо електронного аукціону UA-PS-2021-04-27-000106-1 через відмову організатора аукціону самостійно виконувати рішення Комісії, а також порядку дій організатора для можливості участі ДП «Моррічсервіс» у подальших аукціонах з передачі в оренду об’єкта.
За результатами розгляду листа Комісією встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 Порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 15.07.2020
№ 647 (далі – Порядок розгляду скарг), Порядок розгляду скарг визначає процедуру подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, процедура проведення яких не завершена та за результатами яких не укладено договору оренди, у тому числі електронних аукціонів (відкритих торгів (аукціонів), формування, функціонування та повноваження комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій.
Пунктом 4 Порядку розгляду скарг визначено основні завдання Комісії.
Розгляд листів та звернень стосовно рішень Комісії за результатами розгляду скарг, надання Комісією роз’яснень щодо організації та проведення аукціонів на право оренди державного та комунального майна, а також тлумачень щодо виконання та/або реалізації рішень Комісії Порядком розгляду скарг не передбачено.
ВИРІШИЛИ:
- Звернення не підлягає розгляду відповідно до пунктів 1, 4 Порядку розгляду скарг.
ГОЛОСУВАЛИ:
«за» – 6 голосів
«проти» – немає
«утримались» – немає