Головна » Новини » Про головне » Аукціон з продовження договору оренди майна на балансі ДП «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» скасовано через необхідність розкрити інформацію про об’єкти оренди у встановленому законом обсязі

Аукціон з продовження договору оренди майна на балансі ДП «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» скасовано через необхідність розкрити інформацію про об’єкти оренди у встановленому законом обсязі

Фонд державного майна доручив скасувати онлайн-аукціон з продовження договору оренди державного окремого індивідуально визначеного майна, яке перебуває на балансі ДП «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування», який мав відбутися 8 квітня 2021 року. Регіональне відділення Фонду у місті Києві скасувало аукціон 6 квітня 2021 року.

Скасований лот включав право оренди майнового комплексу колишнього державного підприємства «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування», до якого входило таке майно:

  • лабораторно-виробничий корпус № 1 площею 6953 м² за адресою м. Київ, вул. Полковника Шутова, 9;

  • основні засоби – 1410 одиниць;

  • нематеріальні активи – 47 одиниць;

  • база відпочинку на земельній ділянці 0,7817 га за адресою вул. Рудяківська, 54, с. Кийлів Бориспільського району Київської області.

Договір оренди, що мав бути продовжений на цьому аукціоні, був укладений між РВ Фонду держмайна та ПАТ «Київське центральне конструкторське бюро арматуробудування» 29 грудня 2004 року. Предметом договору на той час був цілісний майновий комплекс Державного підприємства. Згодом суд за позовом орендаря змінив предмет договору. Суд визначив, що замість єдиного майнового комплексу предметом договору має стати «індивідуально визначено майно». Видається, що метою цього рішення суду було виведення єдиного майнового комплексу з-під дії заборони на приватизацію, яка була встановлена Законом «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації»від 7 липня 1999 року № 847-XIV.

Проте станом на дату оголошення аукціону законодавче поле змінилося. Закон №847 скасовано у жовтні 2019 року разом із забороною на приватизацію зазначеного державного підприємства. Крім того, новий закон про оренду, який вступив в дію у лютому 2020 року, передбачає особливості передачі в оренду індивідуально визначеного майна. Зокрема, Фонд держмайна, його регіональні відділення можуть виступати орендодавцями лише щодо єдиних майнових комплексів і нерухомого майна (будівель, споруд, їх окремих частин). Орендодавцями іншого окремого індивідуально визначеного майна є його балансоутримувачі, а не Фонд чи його відділення.

Таким чином, при прийнятті рішення про оголошення аукціону було порушено норми статті 4 Закону про оренду у частині включення до об’єкту оренди іншого окремого індивідуально визначеного майна, а саме основних засобів – 1410 одиниць та нематеріальних активів – 47 одиниць, оскільки за законом РВ Фонду не може виступати орендодавцем цього майна.

Також Фонд зазначає, що згідно з п.145 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2020 року, оголошення про проведення аукціону на продовження договору оренди повинне містити в повному обсязі інформацію про об’єкт оренди.

Про нерухоме майно має бути розкрита важлива для потенційних орендарів інформація: технічний стан, потужність електромережі і забезпечення об’єкта комунікаціями; поверховий план об’єкта або план поверха; інформація про наявність окремих особових рахунків на об’єкт оренди, відкритих постачальниками комунальних послуг тощо. Наголошуємо, що інформація має бути розкрита по кожному об’єкту нерухомості окремо.

Так, в оприлюдненому оголошенні інформація частково розкрита лише про один об’єкт, який є нерухомим майном – «лабораторно-виробничий корпус №1». Натомість відсутня інформація, в обсязі визначеному п.26 Порядку, щодо іншого об’єкта оренди, який є нерухомим майном – «база відпочинку». Відсутня інформація про інші об’єкти оренди.

Крім того, якщо об’єктом оренди є окреме індивідуально визначене майно (крім транспортних засобів), то розмір стартової орендної плати визначається на підставі Методики розрахунку орендної плати, а не на підставі Порядку передачі майна в оренду, який застосовується для визначення стартової орендної плати для нерухомого майна, транспортних засобів і єдиних майнових комплексів.

«Отже, перед оголошенням нового аукціону орендодавцю слід привести формальний статус майна у відповідність до суті майнових відносин, тобто застосувати до предмету оренди вимоги щодо оренди єдиного майнового комплексу, розкрити інформацію про цей комплекс, включаючи його ринкову вартість як єдиного виробничого механізму, розкрити фінансову звітність орендаря, інформацію про основні зобов’язання тощо», – зазначив Леонід Антонєнко, Перший заступник Голови Фонду держмайна України.

Новини, Про головне
Попередній запис
Чинний орендар ЦМК «Одесавинпром» погодився сплачувати за оренду в 2,2 рази більше, скориставшись переважним правом продовжити договір на онлайн-аукціоні
Наступний запис
Витяг з протоколу засідання комісії від 26.02.21
Меню