Головна » Історії успіху » Розвиток будівельного бізнесу на Херсонщині через оренду держмайна

Розвиток будівельного бізнесу на Херсонщині через оренду держмайна

Літо – період відпусток та перезавантаження. А ще – це чудовий час для роздумів про старт чи розвиток власної справи. Тепер цей процес став ще простішим завдяки прозорій оренді державної нерухомості, яка може стати базою для вашої компанії. 

Цього разу досвідом розвитку власного бізнесу через оренду держмайна та перспективами його розвитку ділиться підприємниця з Херсонщини – Світлана Бабой.

Це вже друге інтерв’ю з пані Світланою, яке ми пропонуємо до Вашої уваги.

Світлано, під час першого інтерв’ю на тему приватизації Ви розповіли про те, що також орендуєте декілька об’єктів державного майна. Розкажіть, будь ласка, про них. 

На сьогодні я орендую два об’єкти. Один з них знаходиться безпосередньо в Херсоні, інший – в селі Лазурне, на узбережжі Джарилгацького лиману. 

Давайте розпочнемо із об’єкта в Херсоні. Розкажіть,будь ласка, про нього детальніше. 

В квітні 2021 року відбувся аукціон з оренди вбудованих приміщень гаражів в м. Херсон на вулиці Кольцова 59, загальною площею 240 м². Мене зацікавив саме цей об’єкт через його місцезнаходження та вартість: приміщення має зручну  для мене локацію, а також мало невисоку стартову ціну. Здається, стартова ціна в цілому там була до 100 грн.  Також, даний об’єкт ще був цікавий нам тим, що була можливість використовувати його за будь-яким цільовим призначенням. Під час аукціону було четверо учасників і ціна зросла зі 100 грн до 3 тис грн за місяць. Наша компанія перемогла в цьому аукціоні і в результаті ми уклали договір на оренду, сплатили внески і зараз користуємося майном та сплачуємо орендну плату. 

Скажіть, будь ласка, а для яких цілей Ви використовуєте цей об’єкт? 

Зараз ми його використовуємо як складські приміщення. 

В якому стані був об’єкт на момент проведення аукціону ? 

Приміщення були в задовільному стані, реальний вигляд та умови були такими ж, як на фото на сайті orenda.gov.ua. Ми переглянули все, ознайомились з документами, які також були на сайті прикріплені у файлах. Ми мали доступ до всіх необхідних для нас документів.  

Як ви вважаєте, які чинники впливають на кількість учасників та ріст стартової ціни під час аукціону?

На мою думку це локація, технічний стан, стартова ціна. Це комерційно-вигідний об’єкт, він розташований в обласному центрі, відповідно також був цікавий іншим учасникам. В цілому, пропозиція дійсно була дуже приваблива. 

Чи є раціональною фінальна сума за об’єкт?

Так, ця сума абсолютно раціональна. Ми, недовго думаючи, із задоволенням уклали цей договір на термін 5 років. 

Чи плануєте Ви надалі продовжувати договір оренди? 

Так, якщо все складеться – плануємо продовжувати договір оренди. Поки ми всім абсолютно задоволені. 

Чи інвестували Ви вже в цей об’єкт? 

Оскільки об’єкт був в задовільному технічному стані, то значних вкладень не потребував –  ми змінили замки та освітлення, встановили решітки на вікна і працюємо. 

З першим об’єктом розібрались, а як щодо другого, в Лазурному? 

Об’єкт знаходиться в селищі міського типу Лазурне, Скадовського району, в промисловій зоні. 

Це була занедбана будівля, виставлена як актив, що не планується до використання, тому балансоутримувач передав його Фонду держмайна для передачі в оренду суб’єктам господарської діяльності. 

У 2018 році я написала заяву, потім відбувся конкурс, і в результаті я підписала договір оренди. За цей час я вже встигла провести модернізацію частини даного приміщення і зовсім скоро маю намір його приватизувати. 


фото об’єкта до початку реконструкції

Як ви використовуєте цей об’єкт зараз?

Цей об’єкт слугує нам як офісні та складські приміщення. Після приватизації планую розширювати складські приміщення, бо маю намір укладати договори із підприємцями з Сумської та Рівненської областей для постачання лісоматеріалів, адже в цих областях є попит на такі матеріали для будівництва. Хочу спробувати розвивати свій бізнес  в цій галузі. 

Щодо інвестицій.  Чи можете ви назвати суму, яку вклали у модернізацію цих об’єктів?

Точну суму зараз складно назвати, але приблизно пів мільйона гривень. Після приватизації буду продовжувати інвестувати у цей об’єкт. В подальшому  поступово планую вкласти близько 2 мільйонів гривень. 


поточний результат реконструкції об’єкта 

Скільки робочих місць ви плануєте створити?

Вже зараз у нас працевлаштовано три особи, та оскільки плануємо розширятися, то будемо збільшувати штат працівників. Я думаю, що не менше 10 осіб отримають нові робочі місця. 

Що можете розповісти про якість сервісу, який надає Фонд державного майна? 

Я дуже задоволена співпрацею із Фондом державного майна, й особливо із Регіональним відділенням по Херсонській області. Зараз я на волонтерських засадах допомагаю сприяти процесу прозорої оренди та приватизації у Скадовському регіоні. Вважаю, що Фонд держмайна робить дуже важливу та якісну роботу і я намагаюсь популяризувати його діяльність. 

Що б Ви порадили людям, які ще тільки планують брати участь в онлайн-аукціонах  з оренди держмайна або ще мають сумніви?

Не вагатися, а орендувати чи приватизувати державне майно.  На жаль,  у держави немає стільки коштів аби утримувати таку кількість об’єктів. Тільки сталі інвестиції та ефективні власники можуть дати активам нове життя і створити можливості для розвитку якісних українських послуг та товарів. 

Вважаю, що Фонд державного майна створив великі можливості для малого та середнього бізнесу, а  в інвестиційних меню регіонів можна знайти активи будь-якого типу та для будь-якого гаманця.  В цьому я переконалася особисто.

Фонд державного майна щиро бажає пані Світлані  успішного та гармонійного розвитку бізнесу. Запрошуємо всіх брати участь у прозорій оренді держмайна, адже це зручний та вигідний механізм інвестицій у власну справу! 

Історії успіху
Попередній запис
Миколаївщина: комплекс будівель і споруд площею 2806,3 м² в с. Павлівка Баштанського району вакантний для оренди
Наступний запис
Оренда в Києві: група об’єктів площею 1273,3 м² на онлайн-аукціоні
Меню