Слов’янськ — місто на Сході України, що першим відчуло на собі військову агресію, після того, як його в 2014 році захопили проросійські бойовики. Проте вже за три місяці, завдяки злагодженим діям Збройних Сил України, терористи покинули місто і в Слов’янську настав мир.
Місто стало символом свободи в українській боротьбі за повернення окупованих територій та яскравим прикладом відродження життя після завершення військових дій.
Ця історія успіху з оренди теж є доволі символічною. Вона про те, як занедбаний об’єкт отримав шанс на нове життя та можливість розвитку завдяки прозорій оренді.
Підприємниця Альона Шейкаш побачила в пропозиції оренди держмайна приміщення в місцевому студентському гуртожитку чудову нагоду для інвестицій не лише в прибуткову, але й соціально корисну справу — створення якісного закладу харчування. А щоб реалізувати цей проект, пані Шейкаш взяла участь та перемогла в онлайн-аукціоні, отримавши право орендувати приміщення їдальні в будівлі гуртожитку, розташованого по вулиці Центральна, 41 в місті Слов’янськ.
Про перебіг торгів та досвід підприємниці в оренді державного майна — далі в інтерв’ю з орендарем.
Пані Альона, як Ви дізналися про можливість оренди держмайна?
- Раніше я брала участь в державних закупівлях в ролі продавця. А потім зацікавилась можливістю прозорої оренди через аукціон. Побачивши вигідну пропозицію оренди старої їдальні в рідному Слов’янську, я зацікавилася можливістю оренди держмайна. Потім ознайомилась із правилами аукціону та вирішила взяти участь.
Чи були труднощі з доступом до інформації або об’єкту на етапі збору даних?
- Проблем з доступом до даних по об’єкту не було взагалі ніяких. Від самого початку мене консультували менеджери, все пояснювали. Був вільний доступ до документів та інших даних і про об’єкт, і про аукціон. Це все в будь-який момент можна було переглянути й детально ознайомитись на сайті, або ж завантажити документи та мати інформацію завжди під рукою. Насправді мені дуже сподобався такий підхід та клієнтоорієнтованість.
Все відбувалося прозоро, чи були якісь нюанси?
- Так, абсолютно вся процедура була прозорою, все було чітко і зрозуміло — і подача заявки, і сам аукціон. Всі учасники перебувають на рівних правах і в міру своїх фінансових можливостей рухаються до перемоги в аукціоні. Справедливі торги, все по закону.
Чи є у Вас досвід оренди державного майна? Якщо так, то чи відчутна різниця між старим механізмом оренди та новими, прозорими правилами?
- Раніше я не орендувала в держави. Зазвичай це була оренда в приватних підприємців. Проте в цілому, знаючи якою була раніше процедура оренди держмайна, можу сказати, що такий формат прозорої оренди дуже перспективний та успішний! В такому форматі хочеться працювати, інвестувати та розширювати свій бізнес.
Скільки учасників змагалося за цей об’єкт? Яку тактику обрали?
- Під час торгів в мене був один конкурент. Особливої тактики не було, просто я одразу знала скільки готова заплатити за цей об’єкт. Фінальна сума орендної ставки абсолютно раціональна та прийнятна.
Як плануєте використовувати актив? Який бізнес плануєте розвивати на цьому об’єкті?
- Я — приватний підприємець у сфері виробництва та продажу товарів. А цей об’єкт розглядаю саме в плані реалізації продовольчої продукції. Орендована їдальня має вигідне розташування, оскільки прямо над нею знаходиться гуртожиток Слов’янського хіміко-механічного технікуму. Відповідно, в цій сфері й буду розвивати свій бізнес. До того ж створення якісного закладу харчування для наших дітей — це суспільно корисна справа.
Чи вважаєте сплачену ціну ринковою, а пропозицію — вигідною?
- Так, розмір орендної плати за місяць – абсолютно раціональний. Цей об’єкт вартує вкладених коштів.
Коли плануєте запуск бізнесу?
- Запуск бізнесу плануємо в найближчому майбутньому. Ми тільки нещодавно підписали договір і мені ще не передали ключі від приміщення. Проте, щойно отримаю доступ до об’єкта — одразу візьмусь за ремонтні роботи.
Скільки плануєте створити робочих місць?
- Для початку це 5-6 осіб персоналу для їдальні. Можливо, пізніше буде необхідне розширення, тому збільшимо штат до 10-ти осіб.
Чи будете інвестувати в об’єкт? Яку суму інвестицій плануєте на цьому етапі?
- Так, звісно, інвестувати в цей об’єкт необхідно. Приміщення потребує капітального ремонту, оскільки певний час не використовувалося за призначенням та просто занепадало. Наразі необхідно під’єднати електромережу, підвести водопостачання та каналізацію, забезпечити опаленням. В цілому, я розраховую на бюджет приблизно в 400-500 тисяч гривень. Це цілком прийнятна сума для ремонту таких масштабів. Але будемо відштовхуватися вже від ситуації.
Як би ви оцінюєте прозору оренду?
- Від всього процесу орендного аукціону в мене залишилися тільки позитивні емоції. Якщо оцінювати в цілому механізм, роботу сайту та менеджерів по десятибальній шкалі, то я б поставила 10/10! Дуже тішить те, що держава піклується про розвиток середнього та малого бізнесу, а процес прозорої оренди це підтверджує.
Чи плануєте ще брати участь в аукціонах?
- Так, звісно. Якщо будуть привабливі пропозиції — я з радістю візьму участь в аукціонах. Це дуже зручна та вигідна функція, як для підприємців, так і для держави.
Команда Фонду державного майна України вдячна пані Шейкаш за розмову та бажає подальших успіхів у справі.
Також ми запрошуємо усіх охочих брати участь у прозорій оренді, адже це зручний та вигідний механізм інвестицій у власну справу!
Фонд держмайна підготував спеціальну інструкцію, яка дозволяє ознайомитись з правилами участі в орендних онлайн-аукціонах, переглянути яку можна тут.
А щоб бути завжди в курсі найцікавіших та найвигідніших аукціонів – підписуйтесь на наш телеграм канал Оренда в Україні.
Також кожен може підписатися на спеціальну розсилку і щотижня отримувати актуальну інформацію про вже оголошені аукціони на електронну пошту. Підписатися – http://bit.ly/3jjSDQA.