Головна » Історії успіху » Історія успіху прозорої оренди у Слов’янську: як оренда сприяє розвитку підприємництва на деокупованих територіях

Історія успіху прозорої оренди у Слов’янську: як оренда сприяє розвитку підприємництва на деокупованих територіях

Слов’янськ — місто на Сході України, що першим відчуло на собі військову агресію, після того, як його в 2014 році захопили проросійські бойовики. Проте вже за три місяці, завдяки злагодженим діям Збройних Сил України, терористи покинули місто і в Слов’янську настав мир.

Місто стало символом свободи в українській боротьбі за повернення окупованих територій та яскравим прикладом відродження життя після завершення військових дій.

Ця історія успіху з оренди теж є доволі символічною. Вона про те, як занедбаний об’єкт отримав шанс на нове життя та можливість розвитку завдяки прозорій оренді.

Підприємниця Альона Шейкаш побачила в пропозиції оренди держмайна приміщення в місцевому студентському гуртожитку чудову нагоду для інвестицій не лише в прибуткову, але й соціально корисну справу — створення якісного закладу харчування. А щоб реалізувати цей проект, пані Шейкаш взяла участь та перемогла в онлайн-аукціоні, отримавши право орендувати приміщення їдальні в будівлі гуртожитку, розташованого по вулиці Центральна, 41 в місті Слов’янськ.

Про перебіг торгів та досвід підприємниці в оренді державного майна — далі в інтерв’ю з орендарем.

Пані Альона, як Ви дізналися про можливість оренди держмайна?

  • Раніше я брала участь в державних закупівлях в ролі продавця. А потім зацікавилась можливістю прозорої оренди через аукціон. Побачивши вигідну пропозицію оренди старої їдальні в рідному Слов’янську, я зацікавилася можливістю оренди держмайна. Потім ознайомилась із правилами аукціону та вирішила взяти участь.

Чи були труднощі з доступом до інформації або об’єкту на етапі збору даних?

  • Проблем з доступом до даних по об’єкту не було взагалі ніяких. Від самого початку мене консультували менеджери, все пояснювали. Був вільний доступ до документів та інших даних і про об’єкт, і про аукціон. Це все в будь-який момент можна було переглянути й детально ознайомитись на сайті, або ж завантажити документи та мати інформацію завжди під рукою. Насправді мені дуже сподобався такий підхід та клієнтоорієнтованість.

Все відбувалося прозоро, чи були якісь нюанси?

  • Так, абсолютно вся процедура була прозорою, все було чітко і зрозуміло — і подача заявки, і сам аукціон. Всі учасники перебувають на рівних правах і в міру своїх фінансових можливостей рухаються до перемоги в аукціоні. Справедливі торги, все по закону.

Чи є у Вас досвід оренди державного майна? Якщо так, то чи відчутна різниця між старим механізмом оренди та новими, прозорими правилами?

  • Раніше я не орендувала в держави. Зазвичай це була оренда в приватних підприємців. Проте в цілому, знаючи якою була раніше процедура оренди держмайна, можу сказати, що такий формат прозорої оренди дуже перспективний та успішний! В такому форматі хочеться працювати, інвестувати та розширювати свій бізнес.

Скільки учасників змагалося за цей об’єкт? Яку тактику обрали?

  • Під час торгів в мене був один конкурент. Особливої тактики не було, просто я одразу знала скільки готова заплатити за цей об’єкт. Фінальна сума орендної ставки абсолютно раціональна та прийнятна.

Як плануєте використовувати актив? Який бізнес плануєте розвивати на цьому об’єкті?

  • Я — приватний підприємець у сфері виробництва та продажу товарів. А цей об’єкт розглядаю саме в плані реалізації продовольчої продукції. Орендована їдальня має вигідне розташування, оскільки прямо над нею знаходиться гуртожиток Слов’янського хіміко-механічного технікуму. Відповідно, в цій сфері й буду розвивати свій бізнес. До того ж створення якісного закладу харчування для наших дітей — це суспільно корисна справа.

Чи вважаєте сплачену ціну ринковою, а пропозицію — вигідною?

  • Так, розмір орендної плати за місяць – абсолютно раціональний. Цей об’єкт вартує вкладених коштів.

Коли плануєте запуск бізнесу?

  • Запуск бізнесу плануємо в найближчому майбутньому. Ми тільки нещодавно підписали договір і мені ще не передали ключі від приміщення. Проте, щойно отримаю доступ до об’єкта — одразу візьмусь за ремонтні роботи.

Скільки плануєте створити робочих місць?

  • Для початку це 5-6 осіб персоналу для їдальні. Можливо, пізніше буде необхідне розширення, тому збільшимо штат до 10-ти осіб.

Чи будете інвестувати в об’єкт? Яку суму інвестицій плануєте на цьому етапі?

  • Так, звісно, інвестувати в цей об’єкт необхідно. Приміщення потребує капітального ремонту, оскільки певний час не використовувалося за призначенням та просто занепадало. Наразі необхідно під’єднати електромережу, підвести водопостачання та каналізацію, забезпечити опаленням. В цілому, я розраховую на бюджет приблизно в 400-500 тисяч гривень. Це цілком прийнятна сума для ремонту таких масштабів. Але будемо відштовхуватися вже від ситуації.

Як би ви оцінюєте прозору оренду?

  • Від всього процесу орендного аукціону в мене залишилися тільки позитивні емоції. Якщо оцінювати в цілому механізм, роботу сайту та менеджерів по десятибальній шкалі, то я б поставила 10/10! Дуже тішить те, що держава піклується про розвиток середнього та малого бізнесу, а процес прозорої оренди це підтверджує.

Чи плануєте ще брати участь в аукціонах?

  • Так, звісно. Якщо будуть привабливі пропозиції — я з радістю візьму участь в аукціонах. Це дуже зручна та вигідна функція, як для підприємців, так і для держави. 

Команда Фонду державного майна України вдячна пані Шейкаш за розмову та бажає подальших успіхів у справі. 

Також ми запрошуємо усіх охочих брати участь у прозорій оренді, адже це зручний та вигідний механізм інвестицій у власну справу!

Фонд держмайна підготував спеціальну інструкцію, яка дозволяє ознайомитись з правилами участі в орендних онлайн-аукціонах, переглянути яку можна тут

А щоб бути завжди в курсі найцікавіших та найвигідніших аукціонів – підписуйтесь на наш телеграм канал Оренда в Україні.

Також кожен може підписатися на спеціальну розсилку і щотижня отримувати актуальну інформацію про вже оголошені аукціони на електронну пошту. Підписатися – http://bit.ly/3jjSDQA

Історії успіху
Попередній запис
Оголошено аукціон з оренди приміщень складського типу під Києвом
Наступний запис
Звіт за 22 тиждень 24.05.2021 – 30.05.2021
Меню